Možda ćete pomisliti da su svi dostupni auto-dijelovi isti za isti tip vozila, ali to zapravo nije slučaj. Uopćeno govoreći, postoje tri opcije za izbor novih komponenti: dijelovi za originalnu ugradnju, dijelovi proizvođača originalne opreme (OEM) i dijelovi sa sekundarnog tržišta (tzv. aftermarket). Razumijevanje različitih vrsta rezervnih dijelova može vam pomoći da napravite najbolji izbor u skladu s vlastitim potrebama i budžetom. Svaka od navedenih vrsta ima svoje prednosti i nedostatke i u narednim redovima potrudit ćemo se da objasnimo razlike između tih kategorija dijelova i pomognemo vam da izaberete najbolji dio za svoje vozilo.
Kako voziti po kiši -utorak, 17. septembar 2024. Bez obzira u kojem dijelu zemlje živite, izvjesno je da ćete u jednom trenutku morati voziti po kiši i vlažnim putevima. Osim vode, na asfaltu se mogu naći i druge tekućine koje mogu uveliko pokvariti užitak vožnje – gorivo, maziva, antifriz i sve druge masnoće koje se s vozila rasipaju po putu tokom cijele godine mogu, u kombinaciji s vodom, pretvoriti svaku vožnju u noćnu moru. Da ne govorimo o putevima van naselja i neodgovornim vozačima poljoprivrednih mašina koji ne čiste gume prije nego što stupe na kolovoz, nanoseći pritom veliku količinu zemlje koja će se s prvom kišom pretvoriti u paklenu blatnu mješavinu, klizaviju i od leda.
Bljuzgavica, so i niske temperature utiču na sve dijelove automobila, od guma do metlica brisača. Vrijeme dok čekamo prve laste idealno je za temeljniji pregled vozila i saniranje eventualnih šteta, kako vidljivih tako i onih koje izmiču golom oku. Te provjere nas neće mnogo koštati i dobar dio njih možemo obaviti sami, mada je za potpunu sigurnost preporučljivo posjetiti profesionalne praonice i mehaničarske servise koji nude usluge pregleda guma, trapa, zamjenu tekućina i druge stavke iz domena periodičnog održavanja. Jer, eventualne sitne intervencije u ovom trenutku mogu vas u budućnosti sačuvati od skupih popravki i sigurnosnih opasnosti.
Razlozi za učestalije posjete benzinskim pumpama su raznovrsni: to mogu biti sasvim bezazleni problemi koje možemo otkloniti bez ičije pomoći, ali ponekad se radi o velikim kvarovima koji traže vještu ruku dobrog mehaničara. Potrošnja goriva kod istog automobila varira u zavisnosti od mnogih vanjskih faktora, kao što su temperatura zraka, konfiguracija puta ili dužina putovanja. Pored toga, unutrašnji faktori, komponente motora i kvarovi drugih dijelova, kao i lične navike u vožnji također mogu uticati na potrošnju. Na primjer, do naglog povećanja potrošnje goriva dolazi ako se svjećice, filteri goriva, filteri zraka, senzori kisika ili ventili motora ne održavaju kako treba i kasno mijenjaju. Također, kada su brizgaljke za gorivo dotrajale i zaprljane, mogu izazvati brzo sagorijevanje goriva, odnosno rast potrošnje.
Motor je „srce“ automobila, njegov najvažniji dio i jedna od najsofisticiranijih inženjerskih konstrukcija koja je u, manje-više istom osnovnom obliku, u upotrebi duže od 150 godina. Svrha motora je da pretvori toplotnu energiju dobivenu sagorijevanjem goriva u mehanički rad, odnosno obrtni moment koji se prenosi na točkove i omogućava kretanje automobila. Savremeni motori se sastoje od dvije osnovne komponente: glave, koja se može ukloniti, i donjeg bloka, koji služi kao kućište za glavne pokretne dijelove motora.