Statistika svake godine bilježi nagli porast učestalosti kvarova na automobilima tokom hladnih mjeseci. Zato itekako vrijedi odvojiti vrijeme za provjere i adekvatnu pripremu za vožnju u zimskim uslovima, kada i naizgled beznačajni problemi mogu eskalirati neslućenom brzinom. Serviseri kažu da je gotovo duplo veća vjerovatnoća da vam se automobil pokvari tokom zimske sezone, ali postoje neke mjere predostrožnosti koje možemo poduzeti kako bismo izbjegli boravak van automobila po hladnoći. Ako niste sigurni odakle početi ili šta tačno provjeriti, nastavite sa čitanjem kako biste bili sigurni da nešto ne propustite.
Čini se da udarne rupe na putu svake godine nastaju niotkuda, a njihovo uspješno izbjegavanje sve se više čini kao nemoguća misija. Ta pojava je posljedica promjenljivih vremenskih uslova i posebno je izražena na opterećenim saobraćajnicama u naselju, ali i van njega. Po nepisanom pravilu, najviše ih ima na putu kojim se svakog dana vozimo na posao. Koliko god bilo teško, izbjegavanje tih rupa je ključno za dobrobit vašeg automobila i prevenciju problema kao što su pogrešno poravnanje volana, oštećenje ispušnog sistema, zanošenje automobila te drugih neprijatnosti.
Bolje spriječiti nego liječiti. Ako vaš ljubimac na četiri točka danas ima „kihavicu“, ona već sutra može prerasti u upalu pluća, a vaši „bolnički“ računi mogu toliko narasti da ćete se zapitati isplati li se popravljati stari ili kupiti novi automobil. Problemi s automobilom su prilično česti i rastu s godinama eksploatacije, pa ćemo bez daljeg odlaganja nastaviti analizu najčešćih kvarova s kojim se može suočiti vaše vozilo.
Kada imate vozilo, suočavanje s povremenim problemima je neizbježno. Kao vlasnik automobila sigurno ćete, prije ili kasnije, imati nekih problema sa svojom „kočijom“ koje ne možete zanemariti, jer bi mogli ugroziti vašu sigurnost, udobnost i duševni mir dok ste na putu. Ako znate koji su najčešći problemi s vozilom s kojim se možete suočiti, možete se blagovremeno pripremiti i učiniti sve što je potrebno da ih spriječite ili odmah riješite. Neke popravke možete obaviti sami, a za druge će možda biti potrebna pomoć mehaničara. Uz elementarno znanje i vještine izbjeći ćete velike račune za popravke i sačuvati živce za važnije stvari u životu.
Bilo da ste novopečeni vozač ili iskusan drumski ratnik, u automobilu uvijek trebate imati neke bitne stvarčice. To mogu biti naizgled nepotrebne koještarije za svakodnevnu upotrebu, ali one često mogu biti pravi spas kada se zaglavite na putu. U stvari koje svaki vozač, bez obzira koliko je iskusan i šta ili gdje vozi, treba imati u svom vozilu spadaju različite stavke, počevši od priručnika za korištenje vozila, preko prve pomoći do osnovnog alata i pribora za čišćenje. Treba svakako voditi računa o tome da u vozilu ne završe baš sve moguće drangulije koje će zauzeti tovarni prostor (ili prostor za noge, suvozačevo sjedište…) i zato izdvajamo samo one stvari koje zaista treba uvijek imati pri ruci.
Iznenađujuće veliki broj ljudi smatra da su lampice upozorenja na instrument tabli zbunjujuće i radije ih odlučuju zanemariti ili uopće ne obraćati pažnju na njih. To svakako ne može biti praksa sa sretnim ishodom i treba je svrstati u najčešće zablude u vezi s automobilima. Vozač ima odgovornost da ozbiljno shvati lampice upozorenja ako želi da njegov automobil bude u dobrom stanju i dugog vijeka. Zanemarivanje upozorenja može dovesti do velike i nepopravljive štete, a u nekim slučajevima i dovesti život u opasnost!
Automobili su veoma složene mašine s mnoštvom različitih dijelova koji moraju raditi zajedno. Uz toliko različitih modela automobila i njihovih komponenti bilo je neizbježno da se pojave pogrešna vjerovanja o ovim mehaničkim čudima. Postoje uvjerenja koja su postala mitovi kao posljedica tehnološkog napretka, dok su neki mitovi prisutni od samog početka automobilske industrije i do danas odolijevaju zubu vremena. Na primjer, brojni su mitovi o jeftinim modifikacijama performansi koji su potpuna zabluda, jer da postoji način da automobil bude brži uz ulaganje manje novca, proizvođači automobila bi to svakako već iskoristili.
Niko ne želi doživjeti saobraćajnu nezgodu. Pored stresa i traume zbog preživljavanja takvog iskustva – da ne spominjemo mogućnost da budete teško povrijeđeni – sudari vam mogu sasvim upropastiti odmor, nametnuti velike troškove popravaka i povećati cijenu premije osiguranja automobila. Sigurna vožnja treba biti najvažniji prioritet svakog vozača. Nažalost, ne pridržavaju se svi tog principa. Najveći broj nezgoda može se spriječiti na sasvim jednostavan način - ograničenjem brzine kretanja, boljim fokusiranjem na vožnju i izbjegavanjem vožnje pod dejstvom alkohola i opijata.
Uprkos tome što su savremeni automobili konstruirani tako da izdrže ekstremne promjene temperature, produženo izlaganje veoma niskim ili visokim temperaturama uvijek može izazvati određene probleme. Tokom ljetnih mjeseci mnogi vozači svjesno ili nesvjesno zanemaruju redovno održavanje svojih automobila, misleći da toplo vrijeme izaziva manje problema od hladnog.
Filteri su dizajnirani tako da „hvataju“ potencijalno štetne čestice prije nego što se nađu tamo gdje im nije mjesto, npr. u komori za sagorijevanje, brizgaljkama goriva ili kabini vozila. Kada filter više ne radi pravilno, to neizbježno dovodi do smanjenja performansi zahvaćenog sistema. Ako se ti početni problemi predugo zanemaruju, nastupa oštećenje dijelova unutar sistema i pojava velikih mehaničkih kvarova koji se ne mogu riješiti hvatanjem za glavu. Zato je poznavanje načina na koji filteri funkcioniraju i prepoznavanje trenutka kada ih treba promijeniti od velikog značaja prilikom aktivnosti na održavanju vozila.