Najčešći problemi s automobilom (1. dio)

Ako vaš automobil ima problem, nemojte ga zanemarivati

Kada imate vozilo, suočavanje s povremenim problemima je neizbježno. Kao vlasnik automobila sigurno ćete, prije ili kasnije, imati nekih problema sa svojom „kočijom“ koje ne možete zanemariti, jer bi mogli ugroziti vašu sigurnost, udobnost i duševni mir dok ste na putu.

Tu mantru znaju već i vrapci na grani: ako vaš automobil ima problem, nemojte ga zanemarivati. Oštećenja dijelova i njihovih komponenti obično se pogoršavaju, što znači da briga o manjim, jeftinim popravcima danas može uštedjeti pravo bogatstvo u budućnosti. Osim toga, održavanje automobila u dobrom stanju je važan dio brige o sigurnosti svih učesnika u saobraćaju i jedini način da se produži vijek automobila.

Ako vozite automobil koji nije u garantnom roku, rješavanje tih problema može biti veliki finansijski problem, jer ćete morati redovno plaćati račune za popravke i održavanje. Ako znate koji su najčešći problemi s vozilom s kojim se možete suočiti, možete se blagovremeno pripremiti i učiniti sve što je potrebno da ih spriječite ili odmah riješite. Neke popravke možete obaviti sami, a za druge će možda biti potrebna pomoć mehaničara. Uz elementarno znanje i vještine izbjeći ćete velike račune za popravke i sačuvati živce za važnije stvari u životu.

Normalno habanje dijelova i komponenti

Ima problema koji će se dešavati uvijek, bez obzira na vrstu, marku i model vozila, kvalitet proizvodnog procesa ili redovno održavanje. Vremenom će se pojaviti normalni znaci starenja i to su obično manje poteškoće koje se mogu lako i jeftino popraviti; ako prerastu u nešto ozbiljnije, to može značiti da je vrijeme za prodaju automobila.

Neki od uobičajenih problema s automobilom su:

  • Istrošene gume. Životni vijek guma se produžava pravilnim napuhavanjem, ali će se one na kraju ipak istrošiti i bit će neophodno zamijeniti ih novim.
  • Zamjena ulja. Sve tekućine u automobilu imaju ograničen vijek trajanja. Zbog stalne eksploatacije ulje za motor (mjenjač, servo uređaj, kočnice…) vremenom će se zaprljati i izgubiti radna svojstva. Redovno mijenjanje ulja je od vitalnog značaja za dobar rad automobila.
  • Zamjena zračnog filtera. Motoru je neophodan čist zrak da bi ostvario maksimalnu efikasnost. Filter za zrak , kao i drugi filteri o kojima trebate razmišljati, u nekom trenutku će se toliko zaprljati da će ga biti neophodno zamijeniti. Uobičajeno je da se filter zraka mijenja skupa s uljem (najčešće tokom malog servisa).
  • Prednja svjetla i stražnja svjetla. Iako su sijalice u svjetlima dizajnirane tako da traju dugo, prije ili kasnije će pregoriti. Pored toga, u saobraćajnim nezgodama mogu se oštetiti plastična kućišta, koja u tom slučaju također treba promijeniti (ako to ne učinite, prva patrola saobraćajne policije na koju naiđete ljubazno će vas podsjetiti da to uradite).

Drugi problemi s automobilom su veći i zahtijevaju intervenciju obučenog osoblja. Signalne lampice upozorenja na komandnoj tabli će vas podsjetiti da je došlo vrijeme za posjetu servisu, a neki od uobičajenih problema koje ćete radije prepustiti majstorskim rukama su:

  • Dotrajale svjećice. Iako je to nekada bila popravka po šablonu „uradi sam“, danas mnogi automobili imaju svjećice postavljene niže u motoru. To znači da je neophodan specijalan alat i dosta vremena samo da bi se došlo do mjesta gdje se nalaze svjećice, a to je već posao za profesionalca.
  • Zamjena akumulatora. Kada se akumulator isprazni, ponekad je dovoljno samo pokrenuti ga pomoću kablova (koje uvijek trebate imati u gepeku). Međutim, dešava se i da bateriji nema spasa, pa je neophodna instalacija nove. To najbolje radi mehaničar, koji će bezbjedno ukloniti i na odgovarajući način odložiti stari akumulator, a potom instalirati nov.

Najčešći problemi s automobilom

Problemi s kočnicama ili neispravnim senzorima svrstavaju se u red najčešćih izazova s kojim se vozači svakodnevno suočavaju. Neispravni električni i elektronički dijelovi su često označeni indikatorom upozorenja na instrument tabli.

Neke od najčešćih problema koje ćemo obraditi u nastavku teksta uglavnom viđamo u automobilima novijeg datuma (starija vozila imaju vlastitu plejadu egzotičnih kvarova kojim se ovom prilikom nećemo baviti). U svakom slučaju, pogledajte koji su to uobičajeni problemi koje možete očekivati i potrudite se da ih otkrijete i intervenirate na vreme.

1. Neispravan elektropokretač (anlaser)

Ako je vašem automobilu potrebno više vremena da se pokrene nego ranije ili ako čujete zvuk škljocanja prije nego što se motor pokrene, moguće je da se starter (anlaser, elektropokretač) počinje kvariti. To je uobičajeni problem sa sistemom za paljenje koji se lako rješava, ali zahtijeva neodložni popravak (teško je predvidjeti kada će se tačno sasvim pokvariti, pa ne treba riskirati). Starter se obično pravi tako da traje desetak godina, ovisno o modelu automobila i učestalosti upotrebe. Povremeno, međutim, starteri mogu propasti i znatno ranije zbog različitih faktora koji djeluju na njegove osjetljive dijelove.

Uzroci kvara: to je obično rezultat oštećenog električnog solenoida, pokvarenog motora ili neispravnog električnog sistema. Komponente startera (piksna, rotor, četkice, automat, bendiks) također mogu prestati raditi zbog habanja ili električnih oštećenja.

Simptomi: Zvuk škljocanja, škripanja ili zveckanje pri pokretanju motora.

Savjeti za prevenciju: Nije uvijek lako predvidjeti i procijeniti kada će se starter pokvariti. Zato se preporučuje pregled stručnjaka na svakih 50.000 pređenih kilometara kako bi se oštećene komponente zamijenile prije nego što izazovu probleme.

Većinu akumulatora treba mijenjati u intervalima između tri i šest godina

2. „Mrtav“ akumulator

Uzrok ovog čestog problema može biti kvar ili pretjerano „maltretiranje“ akumulatora - vruća ljeta ili kada slučajno ostavimo uključeno svjetlo na dan (ili pet). Iako popravak može biti jednostavan (dopunjavanje punjačem ili paljenje pomoću kablova), većinu akumulatora treba mijenjati u intervalima između tri i šest godina.

Uzroci kvara: Predugo uključeni farovi ili druge komponente osvjetljenja kada automobil ne radi, ekstremni vremenski uslovi (veoma toplo ili hladno vrijeme, velike razlike u dnevnoj i noćnoj temperaturi) i prirodno starenje uslijed promjena elektrohemijskih karakteristika baterije.

Simptomi: Zatamnjenje farova, neispravan rad radio ili klima uređaja, otežano pokretanje automobila ujutru.

Savjeti za prevenciju i popravku: Ako je akumulator i dalje vitalan, potrebni su vam samo kablovi i akumulator iz drugog automobila. Možete i investirati u prenosivi auto starter (buster). Akumulator treba mijenjati svakih tri do šest godina, u skladu s preporukama proizvođača ili prije nego što pređete 80.000 km.

3. Kvar alternatora

Alternator je „najbolji prijatelj“ akumulatora koji ga puni dok je vozilo u pokretu i omogućava električnim sistemima u vozilu da rade. Učestalost kvarova na alternatoru raste sa starošću vozila i oni dovode do prijevremenog trošenja akumulatora i problema s pokretanjem.

Uzroci kvara: Alternator ima tendenciju da se ošteti tokom vremena jer se njegove četkice počnu trošiti.

Simptomi: Slično kao kod neispravnog akumulatora – poteškoće s pokretanjem vozila i slabije performanse električnih instalacija tokom vožnje (npr. električni podizači stakala počinju raditi otežano). Znaci neispravnog alternatora uključuju neobičan zvuk zveckanja koji se čuje iz motora i česte probleme s (inače ispravnim) akumulatorom.

Savjeti za prevenciju: Pratite koliko dugo alternator radi i zamijenite ga prije nego što sasvim dotraje. Ponekad se mogu zamijeniti samo četkice unutar alternatora, ali je bolje zamijeniti cijelu skalameriju prije nego što nas ostavi na putu.

U nekom trenutku svjećice će se toliko istrošiti da neće moći osigurati varnicu potrebnu za paljenje smjese goriva

4. Istrošene svjećice

Taj problem je neizbježan, budući da svjećice imaju ograničen radni vijek. U nekom trenutku svjećice će se toliko istrošiti da neće moći osigurati varnicu potrebnu za paljenje smjese goriva.

Uzroci kvara: Habanje je glavni uzrok neispravnih svjećica. Rjeđe se radi o dijelovima lošeg kvaliteta kod kojih dolazi do razlistavanja nikla (treba voditi računa o tome da kupujete kod pouzdanih dobavljača kvalitetnih dijelova).

Efekti: Istrošene svjećice uzrokuju manju efikasnost motora, njegov neravnomjeran rad, lošiji odziv prilikom ubrzanja i povećanu potrošnju goriva (nezgodno u trenucima kada svi tražimo odgovor na pitanje kako uštedjeti na gorivu).

Savjeti za prevenciju: Kontrolu i eventualno podešavanje svjećica treba raditi svakih šest mjeseci ili ih mijenjati svakih 15 do 30 hiljada pređenih kilometara.

5. Probušene ili istrošene gume

To je jedan od najčešćih problema s automobilima s kojima se suočavaju vozači. Nekad je sasvim jednostavan, dok u drugim situacijama može prouzrokovati velike glavobolje.

Uzroci kvara: Probušena guma može biti posljedica greške u proizvodnji, ali češće nastaje djelovanjem vanjskih faktora (udarne rupe, prelazak preko oštrih predmeta). Do pada pritiska u gumama može doći i uslijed normalnog habanja i pojave korozije na ivicama felgi.

Efekti: Guma s manje zraka umanjuje kvalitet vožnje, otežava ubrzavanje, povećava potrošnju goriva i remeti upravljivost.

Savjeti za prevenciju: Pratite upute za održavanje guma proizvođača i redovno kontrolirajte pritisak manometrom ili pomoću kompresora na benzinskoj pumpe (nije zgoreg imati i kompresor za gume). Provjerite imate li spremnu i rezervnu gumu. Više o tim problemima pročitajte u tekstu o sistemu ovjesa i gumama).

Istrošene kočnice (diskovi i pločice) su jedan od najopasnijih problema s kojim ćete se suočiti

6. Problematične kočnice

Istrošene kočnice (diskovi i pločice) su jedan od najopasnijih problema s kojim ćete se suočiti. Kao i svaki drugi pokretni dio automobila, komponente kočionog sistema se neprekidno troše, brzinom koja ovisi o uslovima na putu i načinu vožnje. Kada kočnice pokažu bilo kakve simptome, kao što su škripanje ili mekana pedala kočnice, mehaničar ih mora pregledati što je prije moguće.

Uzroci kvara: Istrošene kočione pločice ili kočioni diskovi su najčešći problem sa sistemom kočenja. Oni su uzrokovani stalnim trenjem i fabričkim nedostacima, koji mogu ubrzati habanje.

Efekti: Škripa prilikom kočenja i odloženo zaustavljanje su najbolji pokazatelji da je vrijeme da pažnju odmah usmjerite na ovaj vitalni dio.

Savjeti za prevenciju i popravku: Odvezite se do mehaničara, koji će pravilno procijeniti problem. Nabavite nove kočione pločice ili zamijenite kočione vodove ako je potrebno.

***

U sljedećem izdanju bloga nastavit ćemo priču o najčešćim problemima s ostalim sistemima u automobilu.

Uradi sam ili zovi majstora?

U kriznim vremenima svima je stalo da uštede novac. Kada je riječ o problemima s automobilom, postavlja se pitanje koje uobičajene probleme možemo riješiti sami za „malo novca“, a za koje je potrebno otvoriti novčanik za profesionalnog mehaničara? Dosta je popravaka koje možete obaviti samostalno, čak i ako imate vrlo malo iskustva. Za druge je pak potrebno naprednije poznavanje automobilskih konstrukcija, kao i specijaliziran alat. Važno je samo da na kraju ne bude skuplja pita od tepsije.

Popravci „uradi sam“:

  • Sijalice prednjih i stražnjih svjetala uopćeno može lako zamijeniti svako s nekoliko osnovnih alatki u džepu. Ponekad se, doduše, treba naoružati strpljenjem, jer se obično radi o intervencijama u skučenom prostoru koji ograničava manevarske sposobnosti.
  • Premošćavanje istrošenog akumulatora može se lako izvesti bez posebne opreme, pomoću kablova (više o tome kako se na ispravan način povezuju elektrode akumulatora pročitajte u tekstu Šta uvijek treba imati u automobilu).
  • Zamjena bočnog ogledala može se lako obaviti pomoću odvijača i uz minimum utrošenog vremena.
  • Ako vam ne smeta da se malo zaprljate i imate malo više znanja, moći ćete promijeniti filter za ulje i zrak (nije loše podsjetiti se zašto treba mijenjati ulje u motoru).

Profesionalni popravci:

  • Kočnice su toliko važne za pravilno funkcioniranje automobila da ih ne biste trebali mijenjati sami izuzev ako zaista znate šta radite. Greška s kočnicama se ne prašta!
  • Zamjena hladnjaka koji curi zahtijeva mnogo specijalnih alata i dobro razumijevanje načina na koji se motor sastavlja i zato je to najbolje prepustiti profesionalcima.
  • Rad s bilo kojim računarskim dijelovima automobila po pravilu se prepušta profesionalcima koji imaju odgovarajuću obuku i alate.
  • Zamjenu akumulatora najbolje je obaviti u servisu, posebno ako nemate potrebne alate i bezbjedan način da odložite stari akumulator.
  • Zamjenom dijelova kojim se ne može bezbjedno pristupiti, od svjećica do brizgaljki goriva, treba se baviti mehaničar.
Ostavite komentar

Trebate pomoć, preporuku ili savjet?

https://www.autohub.ba/images/uploaded/treba-vam-pomoc_1000.jpeg

Konsultirajte se i naručite telefonom

Zatražite personaliziranu ponudu
Tim stručnih konsultanata će vam veoma rado pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo. Naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto dijelova pomoći će vam da riješite sve dileme.
Nazovite nas svakog radnog dana
od 8:00 do 18:00 i subotom od 8:00 do 16:00.
Svi automobilski dijelovi na jednom mjestu: amortizeri, filteri, plivajući zamajac, motorna ulja, set kvačila, letva volana, alternator i drugi rezervni dijelovi za vaš automobil. Savremena internetska prodavnica automobilskih dijelova, alata i opreme nudi najširi dijapazon dijelova i cijena kroz efikasno pretraživanje najboljih rezervnih dijelova za vašeg četvorotočkaša, po pristupačnim cijenama, uz besplatnu isporuku. Na pravom ste mjestu!