Kao što samo ime kaže, ovaj filter služi da pročisti zrak i zaštiti motor od nečistoća i habanja - zato je važno da radi kako treba.
U ovom tekstu pročitajte koji su simptomi zaprljanog filtera zraka i kako da prepoznate je li vrijeme da ga zamijenite.
Šta je filter zraka i kako radi?
Da bi motor generirao snagu, on kombinira zrak i benzin. Pri pravljenju smjese goriva i zraka, obje ove komponente moraju biti pročišćene, a (kako samo ime i kaže) filter zraka ima zadatak da pročisti zrak prije nego što on stupi u kontakt s gorivom.
- Filter zraka štiti vaš motor od čestica, sprečavajući da u dodir s gorivom dođu insekti, polen, prašina, smog i prljavština
- Štiti motor od habanja
- Štiti dovod zraka pri stvaranju smjese
- Smanjuje buku
Filter je napravljen od papira koji na sebi ima mikropore, čiji je zadatak da zadrže velike i male čestice. Papirni dio je naboran poput harmonike, a jedna od karakteristika dobrog filtera zraka je veća količina papira, ali i skladno prilagođena dimenzija mikropora koje moraju imati dobru propusnu moć. Drugim riječima, mikropore imaju zadatak da spriječe prolazak što je moguće veće količine nečistoća, te naprave ravnotežu između propuštanja zraka i zadržavanja svega što je suvišno.
Šta se dešava kad se filter zraka zaprlja ili kad je oštećen?
Nakon što je neko vrijeme u aktivnoj upotrebi, logično je da će mu biti potrebna zamjena - bilo zbog prljavštine koja se nakupi na filteru, bilo zbog oštećenja.
Prvo što se dešava kad je filter zraka suviše prljav je slabljenje snage motora.
Kad je filter oštećen, možda nećemo odmah primijetiti slabljenje snage, ali vremenom je to neizbježno jer kroz oštećenja počnu ulaziti sve čestice koje bi ispravan filter zaustavio. Samim tim, može doći i do oštećenja motora, što sa sobom povlači nove, mnogo veće troškove.
Kako prepoznati da je vrijeme za novi filter?
Neki od potencijalnih simptoma zaprljanog filtera zraka su:
- Pri davanju gasa, motor slabije reagira, odnosno primjetan je gubitak snage motora.
- Povećanje potrošnje goriva (posebno kod starijih vozila) - zbog zaprljanog filtera potrebno je više snage da određena količina zraka dopre do motora i motor mora raditi više, samim tim trošeći više goriva.
- Problemi s pokretanjem motora - ukoliko motor nakon pokretanja radi uz prevelik broj obrtaja, to može ukazivati na nedovoljnu količinu zraka u smjesi zrak-gorivo i može biti dobar indikator da je potrebno zamijeniti filter za zrak.
- Vaš automobil proizvodi čudne zvuke - ako primijetite da vaš automobil proizvodi neobične, štucave zvuke kad je motor pokrenut ali radi u praznom hodu (npr. dok stojite na semaforu), to može značiti da je filter zaprljan ili začepljen, odnosno da motor ne prima dovoljnu količinu zraka.
Zašto griješimo ako kompresorom „čistimo“ filter i zašto to nikako ne trebamo raditi?
Ljudi često griješe jer misle da je filter za zrak moguće pročistiti. Oni, narodski rečeno, „propušu“ filter za zrak kompresorom.
No, to zapravo nije dobar pristup. Filtere za zrak ne treba čistiti, već zamijeniti novim.
Jer, iako možda djeluje da se pomoću kompresora uklanja prašina i prljavština nakupljena na filteru, zapravo dolazi do oštećenja pora na papirnim rebrima filtera zbog čega se one proširuju, a filter, iako izgleda čisto, ima prevelike pore i nikakvu funkciju.
Zašto kupovinu filtera trebate obavite sami, a ne prepustiti taj izbor svom automehaničaru?
Budući da filtere obično mijenjaju automehaničari pri servisiranju, kako možete znati da ste dobili najbolji mogući filter za svoje vozilo?
Prije svega, razlika u cijeni između najjeftinijeg i najskupljeg filtera za zrak je relativno mala. U pitanju je svega nekoliko konvertibilnih maraka. No razlika u performansama najjeftinijeg i najskupljeg filtera za zrak je ogromna.
Naša iskrena preporuka je da sami izaberete filter za zrak zato što je filter za zrak zaista bitan dio automobila koji, ako ne radi kako treba, može izazvati veće (i skuplje) probleme.
Ukoliko niste sigurni koji filter je odgovarajući izbor za vaš automobil, možete nas pozvati na 033 84 11 11 i naš iskusni tim stručnih konsultanata vrlo rado će vam pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo, a naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto dijelova pomoći će vam da riješite sve dileme.
Poslije koliko pređenih kilometara ili vremena treba zamijeniti filter za zrak?
Filteri se najčešće mijenjaju na malom servisu. Drugim riječima, zamjena se obavlja nakon 10.000, 15.000 ili čak i do 20.000 pređenih kilometara.
Ipak, ukoliko primijetite neke od ranije spomenutih simptoma i prije malog servisa ili pređene kilometraže, pregledajte filter za zrak. Ukoliko je zaprljan, to ćete moći vidjeti i golim okom.
Na šta se svodi razlika između dobrog i lošeg filtera za zrak?
Ranije u tekstu smo već spomenuli značaj površine papira filtera za zrak. Bitno je da ima dovoljnu količinu rebara i dobru protočnu moć, što u isto vrijeme znači i dobru moć čišćenja.
Dakle, dobar filter može prihvatiti veliku količinu zraka koju će moći propustiti kroz pore, uz istovremeno pročišćavanje velikih čestica, ali i onih koje nisu vidljive golim okom.
Šta je korisno znati prilikom postavljanja filtera za zrak?
Ulazna i izlazna strana filtera se razlikuju.
Većina filtera je četvorougaonog ili petougaonog oblika. Bitno je da obratite pažnju na ulaznu, odnosno izlaznu stranu filtera. Obratite pažnju koja strana je koja. Proizvođači uglavnom strelicama naznače smjer kretanja zraka kroz filter. A bitno je da on bude okrenut u pravom smjeru, inače se gubi funkcija filtera.
Filteri za zrak nisu univerzalni.
To je još jedna važna informacija. Filteri za zrak su, poput ostalih dijelova za automobile, karakteristični za svaki model i zato vodite računa prilikom odabira filtera. Na našoj web-lokaciji možete unijeti tip svog vozila i na osnovu toga dobiti pregled dijelova koji odgovaraju vašem automobilu. Tako možete biti sigurni da ste odabrali baš onaj filter za zrak koji vam treba.
Ukoliko ste u nedoumici koji filter za zrak najbolje odgovara vašem vozilu, naši stručnjaci su vam raspolaganju!
Zatražite personaliziranu ponudu slanjem poruke ili nas nazovite na 033 84 11 11 svakog radnog dana od 8:30 do 16:30 i subotom od 9:00 do 14:00.
Zaključak
Filter za zrak je mala, ali bitna stavka kod svakog automobila. Čak ni najskuplji filteri nisu suviše skupi, a razlika u performansama je primjetna.
Stoga vam preporučujemo da ne štedite na ovom dijelu. Ipak, ako niste u mogućnosti da uzmete najskuplji filter, svejedno ga nemojte čistiti. Vjerujte nam kad kažemo da je bilo koji nov filter bolji od starog, a „očišćenog“ filtera.